سرخط خبرها

رونمایی از رویداد «پیشران اجتماعی، ایده‌های عملی خلاقانه، حل مسائل اجتماعی» در مشهد| خراسان رضوی به لحاظ آسیب‌های اجتماعی وضعیت مناسبی ندارد

  • کد خبر: ۱۹۸۹۵۰
  • ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
رونمایی از رویداد «پیشران اجتماعی، ایده‌های عملی خلاقانه، حل مسائل اجتماعی» در مشهد| خراسان رضوی به لحاظ آسیب‌های اجتماعی وضعیت مناسبی ندارد
رویداد «پیشران اجتماعی، ایده‌های عملی خلاقانه، حل مسائل اجتماعی» در مشهد رونمایی شد.

به گزارش شهرآرانیوز، با حضور مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی، از رویداد «پیشران اجتماعی، ایده‌های عملی خلاقانه، حل مسائل اجتماعی» در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد رونمایی شد.

طرحی که به گفته اسماعیلی، مسئول مرکز تحقیقات شهید آقاسی زاده بسیج دانشجویی خراسان رضوی، قرار است در ۸ محله هدف شهید فلاحی، رازی، سرافرازان، کال زرکش، سعدآباد، سیدی، پنجتن، طلاب و ششصد دستگاه و با هدف کنترل و کاهش دو آسیب اجتماعی «اعتیاد» و «طلاق» اجرا شود.

در این طرح قرار است از ظرفیت‌های اجتماعی محله و بهره گیری از جایگاه‌های اجتماعی محله از جمله شورای اجتماعی محلات، معتمدان محل، ائمه جماعات، پایگاه‌های بسیج و ... استفاده شود تا دو آسیب یاد شده در محلات کاهش پیدا کند.

جریان مردمی باید برای مدیریت راهبری آسیب‌های اجتماعی اقدام کند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عماد دخانی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی در این نشست با بیان اینکه جریان مردمی باید برای مدیریت راهبری آسیب‌های اجتماعی اقدام کند، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی به تنهایی نمی‌توانند در زمینه برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی نقش آفرینی کنند.

وی افزود: دستگاه‌ها باید نقش تسهیلگری و حمایت داشته باشند و این جریان‌های مردمی هستند که بر اساس دغدغه و نگاه خود باید به موضوع ورود کنند. متاسفانه برخورد معمول در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی، این بوده که گروه‌های مرجع را کنار زده‌ایم و به جای تسهیلگری، تصدی‌گری کرده‌ایم. در حالی که دستگاه‌ها با ساختار‌های حاکمیتی نمی‌توانند مسائل اجتماعی را راهبری کنند.

خراسان رضوی به لحاظ آسیب‌های اجتماعی وضعیت مناسبی ندارد

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی در ادامه بیان کرد: متاسفانه استان به لحاظ آسیب‌های اجتماعی وضعیت مناسبی ندارد. در شهر مشهد آسیب‌های اجتماعی وجود دارد که زیبنده‌ شهر نیست و در بین این آسیب‌های متعدد، دو آسیب «طلاق» و «اعتیاد» دارای اولویت هستند. سازمان اجتماعی کشور نیز آسیب‌های استان را مشخص کرده است که بر اساس آن، دو آسیب یاد شده مورد توجه قرار داشته است.

وی افزود: برابر مصوبه جلسه ۱۵۶ شورای اجتماعی کشور و ابلاغ به استانداران برای تشکیل راه‌اندازی شورای اجتماعی استان‌ها، این شورا در استان خراسان رضوی نیز شکل گرفته است. بر همین اساس، ۷ موضوع، ۸ کارگروه و دو کمیته در شورای اجتماعی استان بر اساس اولویت‌های اجتماعی رقم خورده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دخانی در ادامه با اشاره به اجرای طرح «پیشران اجتماعی» خاطرنشان کرد: قرار نیست در قالب این طرح ساختار و سازمان ایجاد کنیم و ابلاغ اعتبار رقم بخورد. بلکه بنا بر آن است که محلات توانمند شوند و از فرصت‌ها و ظرفیت‌های محله برای کنترل آسیب‌های همان محله استفاده شود.

وی افزود: موضوع طرح، توانمندسازی محله و رفع آسیب‌ها توسط ظرفیت‌های فعال همان محله است که در فاز اول ۸ محله با تنوع جغرافیایی مشخص شده‌اند و بنا بر آن است این موضوع به سایر محلات نیز تسری پیدا کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->